fredag 29. april 2011

Stelleplass og baderom

Tenkte å vise dere badet vårt og stelleplassen til lillebror.

Det er vel ikke så lenge før det ikke er behov for den lenger.
Hermann er ikke så lett å skifte bleie på for tiden,
han snur seg rett rundt og vil overhode ikke ligge i ro...
... så her er det Up&Go som gjelder,
og bleien blir som oftes skiftet mens han står. ;)



Stellekommode fra IKEA.

Stellekommoden ble hvitmalt,
samt byttet knotter på, da storebror var liten.
Liker den veldig godt.
Den har store praktiske skuffer,
også kan man slå stellebordet opp,
slik at det bare blir en vanlig kommode
som tar mye mindre plass.



Små kurver til bleier, toalettsaker, vaskekluter, Mesoft, kremer og salver etc.
på stellebordet synes jeg er veldig praktisk.




Badet vårt pusset vi opp for 4 1/2 år siden, før vi flyttet inn i huset vårt.

Her kommer noen bilder.






 Vi byttet blandebatteri til dusjen og badekaret bare for ca et halvt år siden.
Fra før av hadde vi blandebatterier i messing uten termostat.
Jeg hadde nok ikke valgt noen av delene på nytt igjen i dag..
Min kjære far syntes ikke det sikkerhetsmessig var forsvarlig for hans dyrebare barnebarn,
så han kjøpte oss nye blandebatterier med termostat og gav meg dem i bursdagsgave.

Jeg er kjempefornøyd med de nye blandebatteriene fra Damixa.

Blandebatteri til badekar fra Damixa.



På servanten har vi ikke byttet blandebatteriet enda,
selv om vi har den nye kranen liggende.
Når denne skal skiftes må vi montere et nytt servantskap samtidig,
og dermed blir det litt mer tiltak å få det gjort..
På servantskapet vårt har malingen flekket litt av på flere steder,
slik at vi fikk et nytt på reklamasjon for lenge siden.
Det nye står imidlertid enda i esken i kjelleren..!
(Vi bør vel snart få ut fingeren å få dette fikset.... )

Er for øvrig på jakt etter nye hånddukholdere, dorullholder, dokost etc.
 i stål istedenfor messing som de er nå.
Så hvis noen har noen gode tips, mottas de med takk. : )


Vi vurderer å spraymale løveføttene til badekaret hvite, da de også er i messing..
Noen som har erfaring med det...?


Levende lys til et varmt bad...

Såpedispenser fra Lene Bjerre.


Skål fra Lisbeth Dahl til øredobber eller hårnåler
(kjøpt på Celines Hus)


Glassknotter fra Lisbeth Dahl.

 Disse knottene har vi mange steder rundt i huset vårt,
 og jeg synes de er kjempefine.
De er kjøpt på Britt's Boutique i Tromsø for 4-5 år siden.
Jeg har lett etter flere i mange år nå uten hell.
For noen uker siden kom jeg plutselig over noen på en møbelbutikk i Tromsø,
så da kjøpte jeg de få dem hadde igjen.

Gratulere med bryllupsdagen til William og Kate i dag. ♥
*Spent* ....  på Kate's brudekjole!

 Ønsker dere som er innom
en riktig god helg med deres nære og kjære. ♥

Klem Kristin 

4 kommentarer:

  1. hvor har du kjøpt kurvene hen? :) Det var så fin farge på de!

    SvarSlett
  2. Hei Charlotte.
    Kurvene er fra Skeidar og Jysk.:)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hei Kristin

    Jeg likte veldig godt måten du "lagde" stellekommoden på. Vil det si at har kjøpt alt nytt på ikea, for jeg kan ikke finne den i katalogen

    SvarSlett
  4. Tusen takk, anonym. :) Stellekommoden er kjøpt på IKEA ja, for 5 år siden. Den er gått ut av sortimentet til IKEA, slik at den er desverre ikke å få kjøpt lenger..

    SvarSlett