onsdag 6. april 2011

My laundry room

Her om dagen ryddet jeg på vaskerommet vårt.
*Fornøyd*
 Har fått vasket, brettet sammen og strøket masse klær.

Vi er jo til tider 6 stk her i huset,
slik at det kan fort bli veeeldig mye skittenklær...
...og det har en tendens til å hope seg opp med klær og rot her inne...
Noen som kjenner seg igjen..?

Håper vi klarer å holde det ryddig en stund nå..


Vi har vaskerommet vårt rett ved siden av kjøkkenet,
noe som er veldig praktisk.
En bakdel med at det er så tilgjengelig,
er at hvis man skal rydde fort,
er det veldig lett å bare sette ting inn her..!


Oversiktsbilde over vaskerommet vårt.
   Vi pusset opp vaskerommet for ca et og et halvt år siden.
Helt enkelt, men veldig mye bedre enn det var.

Forferdelig synd jeg ikke har førbilder, for det var ikke noe vakkert syn.
Mørkegrønne skapdører, mørkegrønn mønstret tapet på veggene,
samt mørkebrune dører og vinduskarmer.
(Skikkelig 80-tallsfarger..)
Kenneth'n min <3 la våtromsplater på veggene
og malte skapdørene og gulvet hvitt.
Jeg malte selv dørene og vinduet, samt et par vegger hvite.



Skittentøyssortering




På vaskeromsdøra malte jeg
My Laundry Room.
Ble litt skjevt og langt i fra perfekt, men det er i hvertfall håndmalt... ;)


Valgte å bruke litt forskjellige knotter til skapdørene på vaskerommet,
syns det ble litt koselig og ikke helt A4.




Kenneth monterte et par hyller til kurver for skittentøyssortering.
Store, gode kurver fra JYSK som rommer en hel maskin med klær.



Liker også å ha et par tomme kurver tilgjengelig hele tiden,
slik at de kan brukes til å bære klær fra vaskemaskinen til tørkestativet
eller fra tørketrommelen til bretting etc.

Uttrekks- tørkestativ på vaskerommet er også veldig praktisk.
De tar lite plass når de ikke er utslått og i bruk.
Skulle ønske vi hadde plass til noen flere..



Vi har utgang til det fri med klessnor i hagen, og overbygd altan,
slik at det er enkelt å henge ut klær her på sommeren.

Gleeeder meg til våren kommer for fullt her hos oss nå snart.



Et trivelig, lyst rom ble det i allefall,
utfordringen er bare å klare og holde det ryddig.. :)



Tanten min sier hun kunne tenke seg å sitte her inne å drikke te. : )
Det har jeg ikke prøvd,
men jeg skal prøve å være finkere å vaske klær daglig,
slik at det slipper å hope seg opp med klær og rot her inne.
Er jo så mye triveligere når det er ryddig.

Ha en finfin onsdag dere.

Klem Kristin

6 kommentarer:

  1. Hei:)

    Tusen takk for koselig kommentar hos meg, setter stor pris på det:)
    For et flott vaskerom dere har...mitt egner seg foreløpig ikke til blogging, hehe, men håper å få gjort noe med det snarest:)
    Ha ei fortsatt fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Hvorfor har jeg ikke oppdaget bloggen din før da?? Her var det mye fint og jeg legger deg i lista mi jeg!! Nydleig vaskerom:-)
    Ha en fin dag!!
    mvh Anette♥

    SvarSlett
  3. Hei kjempefint vaskerom.Synes at tørkestativet ditt var veldig praktisk. Er i ferd med å flytte inn i nytt hus selv, men har ikke løst tørkeproblemet ennå. Kunne du fortelle meg hvor dette er å få kjøpt?
    Mvh Sølvi

    SvarSlett
  4. Tuusen takk for koselige kommentarer, det setter jeg stor pris på. <3
    Tørkestativet er kjøpt på Jernia.
    Veldig praktisk, skulle gjerne ha hatt en vegg hvor det var plass til to i høyden.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Jeg søkte på "vaskerom" på google, og fikk opp dette innlegget!! Et helt utroig vakkert vaskerom, vil jeg si!!! Vi skal også gjøre noe med vårt, så jeg er på en inspirasjonsrunde!;) Her var det virkelig inspirasjon og finne!! herlig...

    SvarSlett
  6. Kjempefint vaskerom Kristin! Holder på med vaskerom selv og synes kurvene dine så kjempepraktiske og fine ut:) håper de ennå har disse i butikk(fant dem ikke på nettet).

    SvarSlett